Hem
Hem
Skidåkning keyboard_arrow_down
Skipass online
Hyrskidor
Grupper
Priser & Liftkort
Alpint
Längdskidor
Skidskola
Boka boende och skidhyra keyboard_arrow_down
Bokningskalender
Boka hyrutrustning
Min sida
Våra boenden keyboard_arrow_down
Hovfjällstoppen
Centrumhuset
Husvagn korttid
Hovfjälletsstugby
Gammelbyn
Kyrkonäs
Markusfolks gård
Privata stugor
Restaurang keyboard_arrow_down
LUNCHMENYN
Aktiviteter keyboard_arrow_down
Priser & Liftkort
Information keyboard_arrow_down
Kontakt
Öppettider
Webkamera
Hitta hit Hovfjället
Press
Historia
Fotoalbum
Nyheter
☰

Laddar, vänligen vänta

Vem är ansvarig?


Ansvarig uthyrare för Centrumhuset är Hovfjället AB.
När det gäller övriga objekt så förmedlar Hovfjället AB dom för ägarens räkning.


Som uthyrare/förmedlare är vi skyldiga till att:

  • du får en skriftlig bekräftelse med brev eller mail vid din bokning
  • stugan/lägenheten stämmer med beskrivningen.
  • Du informeras om alla väsentliga förändringar som rör din bokning
  • Du får disponera stugan/lägenheten från klockan 16.00 avtalad ankomstdag till klockan 12.00 avresedag, om inget annat bekräftas. Har du bokat slutstädning är utcheckningen senast 10.00 under vintersäsong. Slutstädning ska bokas och betalas senast vid ankomst till stugan.Om du inte är nöjd med stugan/lägenheten , så är det oss du ska vända sig till. Läs mer om detta nedan.

  • När blir min bokning bindande?


    Både du och vi är bundna vid hyresavtalet så snart vi bekräftat bokningen och du betalt anmälningsavgiften (eller hela hyran).

    När ska jag betala?

    Om du bokat tidigare än 40 dagar i förväg är anmälningsavgiften 20% av totalhyran. Anmälningsavgiften skall betalas inom 10 dagar från det vi sänt bekräftelsen till dig. Den räknas av från hyran. Resten av hyran skall betalas senast 28 dagar före avtalad ankomst. Om du bokat senare än 28 dagar i förväg ska hela hyran betalas innan ankomst.

    Vad sker om jag inte betalar i tid?

    Om du inte vill ha din bokning är du skyldig att via mail eller telefon meddela oss detta du kan bara inte strunta i att betala.

    Vad händer om jag vill avboka?

    Du kan avboka muntligen eller skriftligen till oss. Avbokningen räknas inte om den görs till någon annan eller sänds till stugan/lägenheten. Vi är skyldiga att bekräfta din avbokning skriftligen om du så önskar.
    Om du avbokar tidigare än 40 dagar före avtalad ankomst behöver du inte betala någonting. Om du avbokar 20-39 dagar före ankomst får du betala 50% av hyran. Om du avbokar mindre än 20 dagar före avtalad ankomst får du betala 90% av hyran. Om vi kan hyra ut stugan till någon annan gäst under den perioden som du hyrt så får du tillbaka dina pengar med ett avdrag för en expeditionsavgift på 500:-

    Men om det händer mig något?

    Du kan skydda dig mot avbeställningskostnaden genom att köpa ett avbeställningsskydd. Det
    kostar 350:- per stuga/lägenhet, och innebär att du i vissa fall kan avboka fram till dagen före avtalad ankomst mot en expeditionsavgift på 200:- per stuga/lägenhet. OBS! om stugan kostar mindre än 1.500:- är kostnaden för avbeställningsskydd endast 150:-
    Avbeställningsskyddet gäller i följande fall , som inte har varit kända när du bokade
    a) dödsfall, sjukdom eller olycksfall av allvarlig art som drabbat dig själv make/maka/sambo, familj eller medresenär.
    b) inkallelseorder till krigsmakten eller civilförsvaret.
    c) det inträffar någon annan allvarlig händelse utanför din kontroll , som du inte kunde förutse när du bokade och som medför att det inte är rimligt att begära att du ska stå fast vid din bokning, omfattande eldsvåda eller översvämning i din bostad. Du måste kunna styrka ditt förhinder med intyg från t.ex läkare, myndighet eller försäkringsbolag . Intyget bör sändas till oss så snart som möjligt, helst inom en vecka från bokningsdagen. Avgiften från avbeställningsskyddet återbetalas inte vid avbokning.

    Vad har jag för rättigheter?

    Om vi inte tillhandahåller stugan/lägenheten i utlovat skick eller vid rätt tidpunkt och inte klarar av att erbjuda dig en annan stuga/lägenhet vars skillnader mot den du bokade är så små att de saknar betydelse för dig, så har du rätt att säga upp hyresavtalet. Vi måste då betala tillbaka allt det du har betalat till oss och ersätta dig för dina styrkta och rimliga kostnader, med avdrag för den nytta du kan ha haft av stugan/lägenheten. Istället för att säga upp hyresavtalet kan du begära att vi sätter ner hyran. Om du har klagomål bör du framföra dem till oss snarast möjligt, senast dagen efter ankomstdagen. Fel som uppstår under vistelsen, bör du anmäla omgående, så att vi får en chans att rätta till det. Du har rätt att sätta någon annan i ditt ställe och vi måste godta den personen om vi inte har särskilda skäl att vägra. Du måste i så fall meddela oss före tillträdelsedagen, och vi tar då en ombokningsavgift på 200:-


    Vad har jag för skyldigheter?

    Du måste vårda stugan/lägenheten och följa de ordningsregler , anvisningar och bestämmelser som gäller.
    Du ansvarar själv för alla skador, som uppstår på fastigheten och dess inventarier, genom att du eller någon annan i ditt sällskap varit vårdslös.
    Du får inte använda stugan till något annat än vad som avtalats vi bokningen(vanligtvis fritidsändamål) och du får inte låta fler personer övernatta i stugan/lägenheten eller på tomten , än vad du uppgav vid bokningen.
    Du måste städa ordentligt före avresan . Om du missar detta kommer vi att utföra städning på din bekostnad.
    Eventuellt kan en städdeposition tas ut vi ankomst som du får tillbaka efter avsyning av stuga/lägenhet vid avresa


    Snögaranti!

    Snögarantin faller ut om vi inte kan erbjuda skidåkning i Nalletassen + ytterligare en nedfart.
    Då våra längdspår körs på enbart natursnö gäller inte snögarantin där.
    Om vi inte kan uppfylla snögarantin har du möjlighet att ställa in eller avbryta din vistelse och få pengarna tillbaka fram till kl. 11:00 dagen innan ankomst. Vi återbetalar de produkter du bokat via Hovfjället såsom SkiPass, skidhyra, skidskola och boende inklusive avbeställningsförsäkring."


    Krig, naturkatastrofer, strejker med mera!

    Både du och vi har rätt att träda ifrån hyresavtalet om stugan/lägenheten inte kan tillhandahållas på grund av krigshandlingar, naturkatastrofer, arbetsmarknadskonflikt, längre avbrott i vatten eller energitillförseln, eldsvåda eller andra liknande större händelser som varken du eller vi kunnat förutse eller påverka. Vi är i så fall skyldiga att fortast möjligt betala tillbaka vad du betalat, med avdrag för den nytta du haft av stugan/lägenheten.


    Vad sker om vi inte kommer överens!

    Vänd dig direkt till oss med eventuella klagomål. Tänk på att dina möjligheter att få upprättelse kan minska om du dröjer med att klaga. Om vi inte kommer överens , kan du vända dig till allmänna reklamationsnämnden. Den består av en opartisk ordförande och ett antal representanter för researrangörer och konsumenter. Konsumentvägledaren i din kommun kan hjälpa dig.

    Särskilda villkor för stug- och lägenhetsuthyrning


    LADDNING AV ELBIL VIA KABEL FRÅN STUGORNA ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET .

    Bytesdagar
    Framgår av prislistan . OBS! avvikelser kan förekomma på vissa objekt , se prislistan och kontrollera hyresavtalet.

    Hyrespriset
    Inkluderar kostnader för uppvärmning och belysning , om inget annat anges.

    Prisgaranti
    Priset på bekräftelsen gäller. Men inte vid förändrade skatter eller allmänna avgifter som vi inte har något inflytande över.

    Utrustning
    Då inget annat anges är bostaden utrustad för självhushåll och har varmt och kallt vatten, el-värme eller centralvärme, elspis, elbelysning, kylskåp, dusch och wc. Sänglinne , handdukar och brasved ingår ej. Bostaden får ej bebos av fler personer än uppgivet bäddantal.

    Husdjur
    Får ej medtagas utan medgivande av Hovfjället AB och ska då framgå av resehandlingarna.


    Reklamation
    En förutsättning för att en reklamation skall kunna behandlas, är att ett ev. klagomål som föreligger på en stuga eller anläggning omtalas till receptionen eller direkt till Hovfjället AB.
    Under perioden 10/4--13/12 skall reklammationer framföras till:
    0560765602 eller mail: johan@hovfjallet.se
    Detta ska ske senast 48 timmar efter det att problemet uppstått. Om rättelse ej erhålls på platsen skall skriftligt klagomål framföras till Hovfjället AB inom 14 dagar efter hemkomsten.

    Liftkort o Keycard
    I paket där liftkort är inkluderat så ingår inte keycard utan det får köpas separat på plats om man inte har egna.

    Hovfjället AB

    • Boka boende
    • Betala bokning
    • Bokningsvillkor

    Kontakt

    Tel: 0560-313 00
    bokning@hovfjallet.se

    Adress

    Hovfjället AB
    Org.nr. 556522-0869
    Överbyn 63
    S-685 94 Torsby

    Facebook Instagram Youtube
    Hovfjället AB bokar med Comers Bokningssystem